בס''ד
 
עברית | English                              
חבר קיים התחבר | חבר חדש הרשם
דף הבית | אודותינו | החשבון שלי | תקנון | הפוך לדף הבית | צור קשר | פרסמו אצלנו
מיסטיקה

לקלף את הקליפות

לקלף את הקליפות= לפרק את התרגום הידוע ולהפוך אותו לתרגום לא ידוע = כלי ריק = לשים סימן שאלה על כל "היודע שלנו". מאת: פלטיאל אריה
החלק הבסיסי והחשוב ביותר "ביודע שלנו" : מהם כללי ההתנהגות ביחסים בין אנשים, איך צריך להתנהג, להתנהל, מי צריך לעשות מה ועוד.
לשים סימן שאלה על כל "היודע שלנו" שהוא לא "היודע שלנו" מתוכנו, אותו "יודע" שאותו אנו מביאים מתוך העתקה ושכפול מאחרים (הורים, משפחה, חברים). למצוא את היודע שלנו, שהוא לא סיסמאות, משפטים וכל מה שלמדנו מהאחר.
ניקח לדוגמא סיסמא או התניה שחוסמת את הרגש האוהב לבוא לידי ביטוי ואיך אותה סיסמא מופיעה אצלנו כאוטומט מיידי לפני שאנו מביאים, התעניינות, סקרנות, חמלה, דאגה ועוד. אדם מסוים הבטיח הבטחה ולא קיים אותה - המיידי שלנו באוטומט שעולה לנו במחשבה ברוב המקרים שאותו אדם לא אחראי, לא בסדר, מבטיח ולא מקיים ועוד. כאן קורים מספר דברים למיינד - המחשבה הזאת עליו מייד נחרטת כזיכרון לא טוב כלפי אותו אדם. זיכרון שילווה אותנו ביחסים מולו. זה כל כך עתיק ומושרש, שכל מי שמבטיח ואינו מקיים, הוא לא חבר, לא אחראי, לא רואה אותנו, שזה עולה לנו במיידי כל כך מהר, עד שאין סיכוי שגם אם הוא יסביר אנחנו נאמין לו, להיפך מזה אנחנו נשים עליו סימן שאלה במיידי ונאסוף הוכחות שאי אפשר לסמוך עליו יותר. מיידית עולה חשד וספק כלפי אותו אדם.
בפשטות: בעידן שבו אנו לא רואים ומתחשבים בעצמנו, לא תהיה לנו את האפשרות המחשבתית לראות ולהתעניין באחר, מפני שהמסך של "היודע" בכללי התנהגות ביחסים הוא כללים שגורמים לנו להוציא קודם כל את הכוחני, ולא את מימוש טוב הלב שמגיע מתוך אי תלות באחר והוא: הרחמן, משכין שלום, מקבל ומתחשב (מתוך ארבעת היסודות).
במקום זה אנו מביאים את הכוחני הצד השני מתוך ארבעת היסודות: אי השתתפות (מתוך הפרשנות של יסוד הקבלה לחוסר נאמנות של האחר אליי), לוחמני (מתוך הפרשנות של יסוד השמחה לחוסר התלהבות של האחר אליי), ציני ומתנשא (מתוך הפרשנות של יסוד האופטימיות לחוסר קבלה של האחר אליי) וזועם (מתוך הפרשנות של יסוד האהבה לחוסר התחשבות של האחר אליי).
נחזור לדוגמא והפעם לא נבוא מתוך סיסמא של "היודע" מתוך השכל שגורם לנו להוציא כוחניות וגורם לנו סבל רגשי ביחסים: אדם מסוים הבטיח לנו דבר מסוים ולא קיים אותו.
אם אתם קוראים את המאמר בעיון ומוכנים לכמה דקות להניח את "היודע" שלכם בצד, אנא ענו על השאלות הבאות מתוך אמת טהורה: על מה מבוססת מערכת היחסים ביניכם? האם לאותו אדם יש כוונות זדון וכוונות רעות כלפיכם? מי את/ה, איך את/ה נתפס/ת, מה המופע שלך מול הצד השני שהוא מבטיח ולא מקיים? האם אותו אדם הבטיח ולא קיים מפני שהוא נאנס, מפחד, חושש ממך, אפילו באחוזים בודדים? האם בדקת שהוא מתכוון להבטחה שלו מתוך חופש אמתי שלו לעשות למענך? האם מערכת היחסים שיש לך עם האדם הזה, היא מערכת יחסים בו הוא מרגיש אותך, את הרצונות שלך ואת את שלו? האם את/ה חש/ה ומכיר/ה את האדם עד רמה שכזאת שאת/ה יודע/ת שהוא מרצה אותך ולא מתכוון באמת מתוך רצון חופשי ובחירה חופשית שלו? מי את/ה שיש לך יחסים שכאלה שהאדם איתו את/ה ביחסים לא באמת מתכוון למה שהוא אומר, אלא מתכוון להשמיע את מה שאת/ה רוצה לשמוע ולראות? האם את/ה זועמ/ת, לוחמני/ת, באי השתתפות, ציני/ת וקר/ה והאחר מולך חושש לפגוע בך ולהיפגע? האם את/ה "זורק/ת" על האחר את האחריות על ההרגשה שלך? האם את/ה תלותי? מי את/ה שאת/ה נעלב/ת, נפגע/ת, מרגיש דחוי/ת, לא נאהב/ת? האם עכשיו את/ה חושב/ת שהשאלות הן קשות? אם כן זאת אומרת שעדיין את/ה לא מוכן לקחת 100% אחריות על החיים שלך ומעדיף/ה להישאר תלותי/ת ולבקש מהאחר לאהוב ולדאוג לך יותר משאת/ה אוהב/ת ודואג/ת לעצמך. זאת אומרת שאת/ה לא באמת מתכוון/ת לחקור לעומק את החיים שאותם את/ה חי/ה.

בעולם שבו האהבה תשלוט, בעולם שבו תכני האהבה יהיו 100% לקיחת אחריות על הרגש של עצמנו אנו נממש יחסים של שמחה ותשוקה מתוך התעניינות, הסתקרנות אמתית.

יסוד הקבלה יביא רחמנות לאחר, שהאחר מבטיח ולא מקיים וזה אומר שחלילה הוא לא אוהב את עצמו ומוכן להקריב מעצמו כדי שיאהבו אותו. יסוד הקבלה יישמע את הסתירות בדבריו של האדם = מחליף גרסאות, אומר אבל מתכוון למשהו אחר, עונה תשובות בסיסמאות, תשובות שהן לא שלו אלא תשובות מועתקות ומשוכפלות ואז יביא חקירה אמתית לצד השני מתוך אהבה ודאגה שהאחר חי את חייו בצורה לא אותנטית, לא חופשית, תלותית, מתוך פחד ודחייה. יעטוף, יחבק וידאג רגשית לאחר מתוך רצון אמתי להתפתחות רגשית אמתית של האחר ומתוך זה לגרום לאחר לאהבה עצמית, לדאגה עצמית, לראות את עצמו.

יסוד הקבלה ישמש מודל לאותנטיות, לחקור מתוך נאמנות רגשית את האחר, מתוך חברות אמתית והכלה של האחר יסוד האופטימיות יביא קבלה לאחר, שהאחר מבטיח ולא מקיים וזה אומר שחלילה הוא לא אוהב את עצמו ומוכן לשקר כדי שיאהבו אותו. יסוד האופטימיות יביא חקירה אמתית מתוך ההיגיון לבדוק עם האחר מה הוא יודע, מאיפה הוא יודע, מה קרה בתהליך, איך זה שקורה דבר כזה מה קרה שהוא מוסיף או גורע במילותיו, יוצר סיפורים ולא דובר אמת. מדוע הוא נלחץ, וגורם לאחרים לחץ וכאב. יסוד האופטימיות יראה לאחר את מה שכן יש לו, את הטוב שבו ויחקור עם האחר איך הוא יכול להתפתח דרך מה שיש ומה האחר צריך עוד ללמוד בידע שכלי כדי לאהוב ולקבל את עצמו ולחיות את חייו מתוך אמת.

יסוד האופטימיות ישמש מודל לחקור את הידע ללא תנאי של האחר על עצמו (כל מה שהוא יודע שנכון וטוב לו) ללמד את האחר לקבל את עצמו.

יסוד השמחה יביא התלהבות רגשית לאחר, שהאחר מבטיח ולא מקיים וזה אומר שחלילה הוא לא מתלהב ואוהב את החיים, שהוא חי את חייו בעצב ומתוך כבדות וקושי. יסוד השמחה יביא חקירה אמתית מתוך התלהבות, יראה לאחר את הצדדים הטובים שבו, יחקור את האחר כדי שהאחר יסלח לעצמו, שלא ייקח בכבדות את החיים, יראה לא את הצדדים הטובים, הקלילים והזורמים שלו. יחקור את האחר על המקומות בהם הוא כן טוב והדבר החשוב ביותר, יסוד השמחה יראה לאחר את החופש לחיות את חייו מתוך שמחה ותשוקה ולא בעצב ודיכאון.

יסוד השמחה ישמש מודל של שמחה והתלהבות, וותרנות, קלילות וזרימה ללא תנאי לאחר.

יסוד האהבה יביא התחשבות לאחר, שהאחר לא מבטיח ולא מקיים, הוא יחקור את האחר כדי שהאחר ייראה כמה הוא לא מוסרי כלפי עצמו בזה שהוא לא מתחשב בעצמו. יחקור ויבדוק עם האחר אילו מעשים/ פעולות הוא יכול לעשות למען עצמו כדי לאהוב את עצמו. יסוד האהבה ימצא פתרונות מעשיים לאחר ויציע אותם לאחר מתוך זה שהוא מרגיש שפעולה כזאת או אחרת תעזור לאחר. יסוד האהבה יביא התחשבות רגשית וייעשה פעולות פיזיות למען האחר כדי לגרום לאחר נינוחות.

יסוד האהבה ישמש מודל עשייה ללא תנאי בשביל האחר ודרך זה ילמד את האחר התחשבות.

הבקשה, התלונה, שיפוטיות ובקורת הם המקומות בהם אנו רוצים לזוז ממשהו שמפריע בפרשנות שלנו מלממש חופש בחיים = לממש טירוף של תשוקה ושמחה עם אדם אחר שאותו אנחנו מאוד אוהבים והוא גורם להתפתחות שלנו.

הבקשה שלנו מהאחר שישתנה לכבודנו היא בקשה אבסורדית ולא הגיונית. הבקשה מגיעה מתוך תרגום, הגדרות ופרשנות טרם אכילה מעץ הדעת.

הגוף הפיזי וכל חומר פיזי שהוא, מכיל בתוכו רוח, הפיזי הוא בסך הכול ביית ואנחנו נותנים לביית הזה כזאת משמעות שבאה מתוך השכל שהוא עץ הדעת ולפניו היה גן עדן של סקרנות, מימוש, התעניינות ועוד.

המבחן הוא לקלף את הקליפות שעטינו על עצמנו והם כל התרגומים, הגדרות ופרשנויות שעטינו על עצמנו ועל האחר. הילד הוא לא ילד, הוא רוח גדולה, האדם מולי אין לו גיל, משקל, שנות השכלה, תארים ועוד. מה הדרך להתעלות על עץ הדעת? בפשטות רצון לחיות = לממש אהבה אמיתית, מול אדם בו אנו פוגשים אמת טהורה (ישר, אמתי, טוב לב, אוהב, רגשי, אכפתי, נינוח, שמח, נאמן, אמין, אמיץ ועוד) כלפי עצמו ואותה אמת טהורה שבו מפגישה אותנו עם האני האמתי שלנו שהיא הרוח שרוצה לממש את עצמה עד רמה אלוהית וממקום של רצון למימוש הרוח לרמת חופש שהוא להביא לידי ביטוי את רצון הרצונות (הקרוב ביותר לראשית הרוח) וממקום זה להביא לידי מימוש את התשוקה והשמחה מתוך סקרנות שיש לאדם והיא טמונה בתוכו מתוך היסוד שלו ומשם ללמוד לדעת ולעבור ליצירה שהיא קוד הקיום, יצירה שכולנו רוצים ליצור בפיזי לחיות מתוך אהבה, להשיג ולממש את המטרות שלנו בחומר הפיזי = אהבה וכסף. מאת: פלטיאל אריה
כתבות נוספות:
באדיבות אתר מאמרים
 
 
 
תגובה לכתבה   |   שלח לחבר
 
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




 
 
 
 

ראשי | אודותינו | החשבון שלי | תקנון | צור קשר|פרסמו אצלנו|כתבו לנו


חנות וירטואלית | בניית אתרים
סיקום - חנות וירטואלית
© 2020, לוס אנג'לס ישראל . כל הזכויות שמורות