בס''ד
 
עברית | English                              
חבר קיים התחבר | חבר חדש הרשם
דף הבית | אודותינו | החשבון שלי | תקנון | הפוך לדף הבית | צור קשר | פרסמו אצלנו
מיסטיקה

להתכונן למוות -
------------------------
על פי היהדות ועל פי ספר החיים והמתים הטיבטי
פטרול המורה הדגול ביום השנה החדשה היה בוכה כי אמר שהאנשים קרובים בשנה אל מותם. כשאדם בריא הוא לא מהרהר בחולי שיבוא. ואז זה נוחת כברק. ההוגים הטיבטים נהגו להפוך את הקערה ליד מיתתם, כי לא ידעו אם יתעוררו למחרת. וכמו כן היו נוהגים לכבות את האש כי לא ידעו אם יצטרכו למחר.
כל הדברים בעולם ארעיים ומשתנים. והדרך היא להגיע להארה ולחירות. אנשים שעברו חוויות כמעט מוות נעשו ערים לשינוי על הסתכלות על החיים. הם הרחיבו את היכולת לקבלת המוות. נעשו ערניים לשלום אחרים. ופחות עסקו בחומריות.

הדברים בעולם ריקים ואין להם קיום עצמי וזה יכול לפתח הומור שופע וחמלה חזקה. ולכן דבר תלוי בדבר. ואז אנו נמצאים מול האמת. מה שאינו משתנה וזה התודעה

ישנם2 סוגי תודעה.

א. תודעה סםSEM דואליסטית חושבת היא לא יציבה ומתעסקת בענייני אחרים. מלאת עורמה מומחית בתחבולות, עוברים  שינויים ומוות שוב שוב

ב. טבע בתודעה ריגפהRIGPA מודעות ראשונית בעלת הכרה זוהרת וערה ידיעת הידיעה עצמה. אדם שהתעורר מבורותו לפוטנציאל הרחב בודהה מאושר ושלו.
לנצח.

המדיטציה היא הדרך להארה. דורשת התמדה אין קץ התלהבות תבונה משמעת

טוב בהתחלה: להיות חופשי מבורות ולהשים קץ לייסורים. ובכל אחד נטוע

טבעו של בודהה.

טוב באמצע: המחשבה שבו חודרים ללב התרגול וזה שהכיל ריק מטבעו אשליה וחלום.

טוב בסוף: המדיטציה בטווח הקרוב להשבת שלום ואושר מתמשך. האדם צריך להביא את התודעה הביתה ולהיות מודע למה שעושה. מיקוד ולחוש נוח בהוויה.

טונגלן למען הנוטים למות.

מדמיינים שכל הסבל והפחד של הנוטה למות נאסף לעשן שחור ואת אותו גוש עשן שואפים פנימה ובעשות זאת מפוררים את האחיזה בעצמו ומטהרים את הקורמה השלילית שלו. ובשעת הנשיפה מקרינים שלווה ורווחה לנוטה למות ומטהרים את הקארמה השלילית שלו. ובזאת מפתחים חמלה ומטהרים את עצמנו. כאשר עומדים ליד אדם הנוטה למות אפשר להחזיק את ידו ולתת לו לדבר ולעזור לעצמו. אם תדמינו את האדם כמראה זוהרת ללא רבב ואת כאביו ויגונו כאדים אפרפרים קלושים על המראה ושניתן להסירם ללא קושי. זה ייתן לכם כוח ועזרה לראות אותו ראוי לאהבה ולסליחה. החמלה והכנות אחרי מדיטציה קורנות בטבעיות. המוות יכול לעורר השראה. ואז אפשר להגיד לשגות זה אנושי לחמול זה אלוקי האור הזהוב מוחל על הכל.

ישנו תרגיל של העברת התודעה ושמוPHOWA פווה

והוא מומלץ לבצע לנוטים למות

א. לקרוא להתגלמות של האמת שבו מאמינים. בדמות אור זוהר

ב. ולרכז את התודעה הלב והנפש בנוכחות שלעזרתה קראנו.
 
ומתפללים דרך ברכתכם חסדכם והנחייתכם עוצמת האור הנוהר מכם. שתעלם הקארמה השלילית שלי והרגשות ההרסניים. ולהטיב עם כל הברואים

ג. לדמיין שנוכחות האור נפעמת מהתפילה שמעומק הלב, ואכן הקרניים מנקות ומטהרות את הקארמה השלילית

ד. ולדמיין שגם הגוף יציר קארמה מתפוגג בתוך האור.

ה. גוף האור שהפכנו להיות ממריא לשמים ומתמזג ללא הפרד עם נוכחות האור.

ו. להישאר במצב זה זמן רב ככל שאפשר
 
אפשר לעשות זאת בצורה שונה. שמדמיינים את תודעה כגלגל אור מסביב ללב שמבזיק כמו כוכב נופל ועף לתוך לבה של הנוכחות שלפנינו. והתודעה מתאחדת עם הנוכחות וחכמתה.
אפשר גם לאחד את התודעה עם תודעת החוכמה של הנוכחות הטהורה ולחשוב תודעתי ותודעת בודהה אחת הן.
אפשר לעשות את אותו הדבר לחולים וכן לנוטים למות. כשמדמיינים שקרני אור מטהרות אותו. והוא מתפוגג ומתמזג עם הנוכחות הרוחנית.
 
רגע המוות הוא הזדמנות רבת עוצמה ומיוחדת במינה לטהר את הקארמה. בספר המתים הטיבטי מבקשים לחלוק כבוד לקאיות שהן שלושת הגופים

הדהארמא

הסאמבהוגא

הנירמאנא

באמצעי השחרור בבארדו שזה המצב בין המוות ללידה מחדש. כשהנשימה פוסקת והפסקת הדופק בוורידים ובעורקים. קוראים את הגאולה הגדולה באמצעות שמיעה ממציאים תרומה לשלושת האבנים הטובות שזה הבודהא- . שמייצג את עיקרון ההארה.
הדהארמה התורה שמכריזה על ההראה. והסאנגהא קהילה שחיה על פי התורה. ואומרים תפילה שהבודהות יבואו לעזרה וחושפים את האור הבוהק בבארדו של רגע המוות.הזדככות הגדולה של דארמאטה. והנחיות לסגירת פתח הכניסה לרחם בבארדו של ההתהוות וגורמים לפליטת התודעה. וזה יכול לקחת עד כ30- דקות לפי רמת האדם. והתודעה תיהיה במצב מואר שהוא ידידות וחמלה למען כל היצורים שחשים והזוהר הבסיסי זורח מעל האדם.

שתי התודעות:

א. ריקה מתוכן

ב. מלאת חיים ומוארת

לא ניתנות להפרדה, וזה יגרום להשתחררות.

במספר מקרים במחלקה בפנימית ע"י העברת רייקי החולה נעשה יותר רגוע ופחות התלונן על כאבים

מקרה א: '

חולה מעל גיל 80  יהודי ממוצא תימני שהיה צועק ומתקשה להירדם. בשעת העברת רייקי חשתי באזור צאקרת הגרון והלב הרבה פעילות אנרגטית. לאחר שהתמקדתי באותם אזורים חשתי איך פעימות ליבו נרגעו והחולה הפסיק לצעוק עד שנירדם ללא תרופות של שינה והרגעה.

מקרה ב: '

חולה במצב מעל גיל 85 שסבל ממחלה נשימתית קשה והיה צורך לחברו מידי פעם במכשיר הנשמהBIPAP וכאשר התקשה מאד בנשימה והדופק החל לרדת לערכים נמוכים ביותר שחייב את הצוות הרופאים והאחים לבצע פעולת החיאה מקובלת על ידי הנשמה עם אמבו וחמצן ונתינת תרופות תוך ורידיות. חשתי איך כל הפעילות האנרגטית נחלשת באזור הגוף והלב. נקראו כל הגברים לאמירת שמע ישראל ותהילים וניתן לראות למרות החיוורון שהיה נסוך על פניו. שהקרין הרשת של שלווה וביטחון כאילו מאז ומעולם התכונן לאותו מעמד.

מקרה ג: '

חולה רב ראש ישיבה שסבל מצהבת חזקה כתוצאה מגידול באזור הכבד והלבלב וכשהתרופות המרגיעות לא השפיעו עליו וחש כאבים עזים וכאשר העברתי לו רייקי חשתי באזור העין השלישית פעילות אינטנסיבית של זרימת אנרגיה. למרות מצבו הקשה התבדח ושאל איזה כישוף אני עושה לו? ולאחר שהסברתי לו על הרייקי שזה העברת אנרגיה מהיקום, מהקוסמוס, מכח הבורא קיבל את האנרגיה והיה פחות כואב ודואב אפשר היה לחוש איך זרימת האנרגיה שרטטה בחוזקה נעשתה יותר מעודנת

מקורות:

בראשית פרק ב' ז'

מישלי י"ח כ"א

ישעיהו ס"א

הרמב"ן

תהילים טז, ח

תהילים ק"ד, כ"ט

שבע נט מגזין אלקטרוני ליהדות אקטואלית.

http://www.shevanet.org.il

רמח"ל- דרך ה'

ספר נישמת חיים לרב מנשה בן ישראל אמסטרדם.

אבות ד' כ"בhttp://www.geocities.com/tokyo/spa/3177 shoul

ספר המתים והחיים הטיבטי סוגיאל רינדוציה

ספר המתים הטיבטי

הזכויות שמורות ל: למשה כץ

 

מתוך אתר מכללת רפא, כתב:מר משה כץ
 
באדיבות: מיסT
 
תגובה לכתבה   |   שלח לחבר
 
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




 
 
 
 

ראשי | אודותינו | החשבון שלי | תקנון | צור קשר|פרסמו אצלנו|כתבו לנו


חנות וירטואלית | בניית אתרים
סיקום - חנות וירטואלית
© 2020, לוס אנג'לס ישראל . כל הזכויות שמורות